ایلام- مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: از بامداد امروز سامانه گرد و خاک سراسر ایلام را فراگرفته و میزان آلودگی این استان را ۱۲ برابر بیش از حد مجاز افزایش داده است.

آلودگی هوا در ایلام ۱۲ برابر بیش از حد مجاز

مازیار سیمان نژاد در گفتگو با قدس آنلاین،  با بیان اینکه منشاء اصلی این گرد و خاک مخرب، کشور عراق است، اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی از سوی سازمان محیط زیست و مسئولان ارشد کشوری با طرف مقابل(عراق) برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل شرایط حاکم بر کشور عراق، تاکنون در این خصوص چاره اندیشی لازم به عمل نیامده است، افزود: در داخل کشور ایران نیز کانون های بحران شناسایی شده اند و در این راستا تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه برای مبارزه با کانون های گرد و خاک در استان خوزستان، تلاش های ارزشمندی در حال انجام است، بیان داشت: استان ایلام در سال جاری ۶۹ روز با پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا روبرو بوده است.

مازیار سلیمان نژاد با اشاره به اینکه یکی از اولویت های سازمان محیط زیست چاره اندیشی ملی و فرا ملی برای مقابله با ریزگردها است، یادآور شد: امیدواریم که با راهکارهای اصولی و  اساسی بتوانیم از آثار مخرب این گرد و خاک جلوگیری کنیم.

وی با توصیه به عموم مردم به ویژه بیماران تنفسی و قلبی، خاطرنشان ساخت: از عموم مردم انتظار می رود که با توجه به آلوگی هوا از تردد در فضای باز خودداری و در صورت ضرورت حضور در معابر، از ماسک های استاندارد استفاده کنند.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: از بامداد امروز سامانه گرد و خاک سراسر ایلام را فراگرفته و میزان آلودگی این استان را ۱۲ برابر بیش از حد مجاز افزایش داده است.

مازیار سلیمان نژاد با بیان اینکه به علت آلودگی شدید هوا، بنا بر تصمیم کمیته اضطرار استان، کلیه دستگاه های اداری بجزء مراکز خدمات رسان و درمانی، از ساعت ۱۱ امروز(پنجشنبه) تعطیل شده اند، تأکید کرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، این سامانه و توده گرد و غبار از اواخر وقت امروز(پنجشنبه) استان ایلام را ترک خواهد کرد و هوای استان به حالت عادی  بر خواهد گشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.